Namnet är Sandra. I profilen står det "TwistedNerve" för det är himla bra soundtrack i Kill Bill, och jag är nog lite twisted, och ibland rycker nerverna så jag gör en helomvänding. Går dagsplanen i kras så faller allt, och helt plötsligt sitter jag i soffan och käkar ostbågar istället. Vad hände? Jag har börjat komma till insikten om att det inte håller, det blir en hel del dagar i längden som går åt till ingenting om jag fortsätter så här.

Bloggen i sig kommer bli ganska personlig, det är mycket för att denna skrivs för min skull, men i förhoppning om att den blir uppskattad av andra med. Ett av mina stora missions är att inte vara så självkritisk, på senaste tiden har jag kritiserat mig själv så hårt att jag har avstått från att göra sådant som jag brinner för och vill utvecklas inom. Det hör ni ju direkt, det är ju urbota dumt! Jag har låtit ensamvargen inom mig ta övertaget helt, och vara ensam med sina självkritiska tankar är inte en bra kombination. Nu har jag börjat krypa ur mitt skal. Jag och min pojkvän har flyttat hem igen, efter att ha bott i Oslo i lite mer än två år, nog har man fått en hel del erfarenhet där men det är skönt att befinna sig på hemmaplan igen. Vi börjar om på ny kula, och det är inte bara jag som tar steget ut mot förändring utan det gör även han.

Denna bilden är ju klockren! Någon som känner igen sig? Vågar nog säga att jag ligger vid utforskande just nu, även om det händer att jag pendlar tillbaka till oro ibland.
 

Först när jag kom tillbaka till Sverige så fick jag chansen att arbeta med att skriva. Det är inte ett toppenjobb, men det är jäkligt kul och ämnena jag skriver om varierar väldigt mycket. Känns som att detta kan ge mig bra erfarenheter i att skriva informativt men ändå kortare texter, och öva mig på att sätta mig in i för mig helt nya ämnen, relativt snabbt. Att ens söka detta arbetet var ett steg ut ur min alldeles för självkritiska zon, jag har också fattat modet och sökt in till en konstutbildning på Folkhögskola...

Sakta men säkert ska jag försöka reda ut detta trassel blandat med omotivation och alla tusen saker man vill göra men inte gör, för var ska man egentligen börja? Sen måste allt kombineras med alla saker du faktiskt måste göra.

 
Förändring, Konst, Nystart, Självkritik, Skriva, Utveckling, vardag,

Kommentera

Publiceras ej