Tanken var att inleda hela bloggen med att jag bor i en trevlig och väldigt TV-lös lägenhet, men sanningen är jag är "eget-hem-lös", med tillfälligt boende hos min farmor. Är det något pluspoäng, eller åtminstone lite färre minuspoäng att hennes TV-apparat är gammal och väldigt fyrkantig? Jag tvivlar. Den skriker väl ut lika mycket reklam som vilken annan flashig widescreen som helst? De senaste åren har jag kommit fram till att en TV (läs stor widescreen TV) är något att ha om och endast om en antennsladd inte är inkopplad. Med andra ord, är det bara skärmen som kan vara till nytta.


Jag vill inte riktigt utlova en massa grejer som jag ska fylla bloggen med, jag har ju min idé men bloggen har ändå inte tagit sin form än. Min halvt diffusa idé är mer eller mindre att försöka göra verklighet av drömmar och idéer, även att fylla livet med lite mer än (in)aktiviteter som kan liknas vid televisionstittandet.Observera liknas vid.

Att starta bloggen är att sätta en av idéerna i verket, och jag hoppas att så småningom nå ut till relativt likasinnade som känner att de behöver läsa någons misslyckanden för att må bättre (märk mörk humor). Kortfattat så tänker jag dela med mig av mina tankar och erfarenheter, när det börjar bli en blogg av det, så får ni gärna göra detsamma!



Det är i alla fall vår.
 
 
 
 
 
TV, drömmar, vardag,

1 kommentarer

Lisa

05 May 2013 20:23

Ser verkligen fram emot att läsa om dina ideér, tankar och funderingar :)

Kraammm

Kommentera

Publiceras ej